Co to jest optymalizacja strony internetowej?


Stworzenie atrakcyjnej i interesującej strony internetowej nie wystarczy do tego, aby była ona często odwiedzana i przynosiła pożądane zyski. Nawet ta najbardziej oryginalna witryna nie będzie przyciągać odbiorców, jeżeli nie zostanie odpowiednio zoptymalizowana.



Optymalizacja strony internetowej to najogólniej mówiąc, szereg działań, które realizuje się po to, aby jak największa liczba użytkowników mogła dotrzeć do naszej witryny poprzez wyszukiwarkę internetową. Są to działania, dzięki którym dana strona internetowa zajmuje jak najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Bez tego typu działań, nawet najlepsza promocja nie pomoże w popularyzacji strony i zwiększeniu wyników jej wyświetlania. Użytkownicy bowiem zazwyczaj najczęściej zaglądają na te strony, które w wyszukiwarce znajdują się na najwyższych pozycjach. Wynikać to może chociażby z faktu, że internauci niechętnie „przebijają się” przez gąszcz wszystkich witryn dostępnych na niższych pozycjach. Najprościej i najszybciej jest kliknąć kilka pierwszych wyników. Dlatego właśnie właściciele witryn internetowych „walczą ze sobą” o jak najwyższą pozycję w wyszukiwarce.



Co podlega optymalizacji? Przede wszystkim optymalizowane są elementy budowy danej strony www, jak również treści na niej zamieszczone. Poprzez takie działanie witryna jest bardziej widoczna i czytelna dla robotów wyszukiwarek.



Optymalizacja kodu strony internetowej prowadzona może być pod różnym kątem. Może to być bowiem optymalizacja pod kątem szybkości wyświetlania się danej witryny, pod kątem zgodności ze standardami W3C, jak też pod kątem wyszukiwania strony przez wyszukiwarki. Prawidłowa optymalizacja kodu źródłowego strony umożliwia robotom sieciowym szybkie i łatwe poruszanie się po stronie głównej witryny, jak też na jej podstronach, a wszystkie te elementy widoczne będą pod jednym adresem URL. Optymalizacja treści to stworzenie wartościowych tekstów, które jednocześnie zawierać będą kluczowe frazy i słowa, na które dana witryna jest pozycjonowana. Optymalizacji poddawana jest również grafika witryny. Tutaj działania prowadzone mogą być np. pod kątem wagi plików, albo bezstratnej kompresji zapisu grafiki. Optymalizacji poddaje się także słowa kluczowe strony. Są bowiem pewne grupy słów, pod którymi warto promować daną stronę. Trzeba tutaj między innymi określić jakie frazy, które wpisywane są przez użytkowników sieci, prowadzić będą do naszej witryny. Wszystkie słowa kluczowe muszą być oczywiście odzwierciedleniem zawartości danej strony internetowej.